-
Rola mediów we współczesnym życiu kulturalnym, społecznym i politycznym.
-
Polski rynek medialny – typologie, segmenty, uwarunkowania.
-
Systemy medialne na świecie – podobieństwa, różnice, czynniki kształtujące specyfikę systemu medialnego.
-
Retoryka i retoryczność w przekazach medialnych.
-
Etyka w komunikacji społecznej i mediach.
-
Komunikacja w różnych ujęciach modelowych.
-
Perswazja i manipulacja w komunikacji społecznej.
-
Sztuka argumentacji. Typologia argumentów.
-
Style i strategie autoprezentacyjne.
-
Przemiany kulturowe XX i XXI wieku a problematyka komunikacyjna.
-
Komunikacja społeczna a sztuka XX i XXI wieku.
-
Gatunki dziennikarskie w mediach tradycyjnych i nowych.
-
Metody badawcze w procesie rozpoznawania i interpretowania zjawisk z zakresu komunikacji i mediów.
-
Etyczne, techniczne i kulturowe uwarunkowania pracy dziennikarza (specjalność Dziennikarstwo).
-
Wystąpienia publiczne i dyskusje w mediach – konstruowanie i wygłaszanie wypowiedzi (specjalność Dziennikarstwo).
-
Język i styl wypowiedzi we współczesnych mediach (specjalność Dziennikarstwo).
-
Informacja, publicystyka i gatunki artystyczne w mediach (specjalność Dziennikarstwo).
-
Reportaż i dokumentalistyka (specjalność Dziennikarstwo).
-
Tekst w komunikacji reklamowej – funkcje, estetyka, wpływ sytuacji komunikacyjnej na kształt tekstu (specjalność Reklama, design i komunikacja wizualna).
-
Rola komunikacji wizualnej we współczesnym przekazie reklamowym (specjalność Reklama, design i komunikacja wizualna).
-
Estetyczne i psychologiczne uwarunkowania komunikacji wizualnej w reklamie (specjalność Reklama, design i komunikacja wizualna).
-
Narracja w reklamie audiowizualnej – konwencje, uwarunkowania, funkcje (specjalność Reklama, design i komunikacja wizualna).
-
Film reklamowy – tworzywo i proces produkcji (specjalność Reklama, design i komunikacja wizualna).
-
Rola mediów we współczesnym życiu kulturalnym, społecznym i politycznym.
-
Systemy medialne na świecie – podobieństwa, różnice, czynniki kształtujące charakter systemu medialnego.
-
Polski system medialny po 1989 roku – najważniejsze zjawiska i zmiany.
-
Retoryka i retoryczność w przekazach medialnych.
-
Etyka zawodu dziennikarza i mediów.
-
Historia komunikowania się ludzi; ewolucja prasy, radia, telewizji i internetu.
-
Komunikacja w różnych ujęciach modelowych.
-
Perswazja i manipulacja w komunikacji społecznej.
-
Sztuka argumentacji. Typologia argumentów.
-
Reklama w mediach. Determinanty skuteczności reklamy.
-
Public relations – istota i narzędzia.
-
Etyczne, techniczne i kulturowe uwarunkowania pracy dziennikarza.
-
Źródła informacji w pracy dziennikarza.
-
Gatunki dziennikarskie w prasie, radiu, telewizji i internecie.
-
Język i styl wypowiedzi we współczesnych mediach.