Zapisy na seminaria magisterskie

Szanowni Państwo, w terminie 3-6 października odbędzie się rejestracja na seminaria magisterskie. Rejestracja odbywać się będzie w systemie USOSWeb w terminach: 03.10.2024 od godziny 19:00 – 06.10.2024 do godziny 23:59.

 

Kod rejestracji: 01-DUDMPK-Z-24/25-SM 

Lista promotorów: 

  • dr hab. Mariusz Bartosiak, prof. UŁ
  • dr hab. Tomasz Ferenc, prof. UŁ
  • prof. dr hab. Grażyna Habrajska
  • prof. dr hab. Marek Ostrowski
  • dr hab. Ewa Szkudlarek – Śmiechowicz, prof. UŁ
  • dr hab. Monika Worsowicz, prof. UŁ

UWAGA: Każdy Promotor ma 10 miejsc. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Poniżej znajdą Państwo szczegółową listę zakresów seminariów magisterskich dla każdego Promotora. 


dr hab. Mariusz Bartosiak, prof. UŁ

  • Społeczne i komunikacyjne funkcje sztuki
  • Sztuka w przestrzeni publicznej
  • Sztuki performatywne w kulturze współczesnej
  • Kształtowanie tożsamości w tekstach i praktykach kulturowych
  • Korespondencje (i dialog) między sztuką, kulturą i nauką
  • Komunikacja międzykulturowa

dr hab. Tomasz Ferenc, prof. UŁ

  • Problematyka mediów (tradycyjne media, media elektroniczne, Internet)
  • Fotografia
  • Kino dokumentalne
  • Reklama (komercyjna, polityczna, społeczna)
  • Współczesne zjawiska kulturowe (kultura alternatywna, ruchy migracyjne, globalizacja)
  • Zagadnienia sztuki współczesnej, społeczne światy sztuki

prof. dr hab. Grażyna Habrajska

  • Reklama, public relations i promocji firmy
  • Analiza procesu powstawania przekazu reklamowego
  • Kreowanie wizerunku i jego elementów
  • Kreowanie scenariuszy komunikacyjnych, dyskursów i tekstów
  • Perswazja, manipulacja, demagogia, propaganda

prof. dr hab. Marek Ostrowski

  • Reklama: muzyka w reklamie, wywieranie wpływu
  • Propaganda w systemach totalitarnych -  PRL, NRD, ZSRR
  • Wizerunek medialny – także wizerunek medialny sportowców
  • Zagadnienia etyki mediów
  • Zjawiska kulturowego oddziaływania mediów
  • Arcydzieła sztuki dziennikarskiej
  • Adaptacje – teksty literackie w wymiarze medialnym

dr hab. Ewa Szkudlarek-Śmiechowicz, prof. UŁ

  • Gatunki medialne (zwłaszcza nowomedialne, np. blogi, wideoblogi, memy, tweety...)
  • Wartości i wartościowanie w mediach
  • Wspólnoty komunikacyjne (kreowane za pośrednictwem mediów)
  • Kreowanie wizerunku medialnego osoby lub instytucji, np. uczelni, partii politycznej czy medium
  • Kreowanie obrazu świata w mediach / reprezentacje świata w mediach.
  • Analiza dyskurs medialnego na wybrany temat, w wybranych mediach; reakcje mediów na określone wydarzenie.
  • Sfera prywatna w przestrzeni publicznej (medialnej)
  • Polimodalność tekstu medialnego (kody komunikacji i relacje między nimi)

Tematy prac magisterskich wymagać będą zawsze doprecyzowania teoretyczno-metodologicznego
i konkretyzacji materiałowej.

Do rozważenia są także propozycje zagadnień seminaryjnych i tematów prac zgłaszane przez Studentów.


dr hab. Monika Worsowicz, prof. UŁ

W ramach seminarium magisterskiego powstają prace związane tematycznie głównie z dziennikarstwem prasowym (np. gatunki wypowiedzi, dorobek wybranych autorów, edytorstwo prasowe) i retoryką dziennikarską (jako sztuką pisania i metodą badawczą), a także z rynkiem prasy (np. charakterystyki segmentów prasy drukowanej, monografie poszczególnych tytułów), zawodem dziennikarza (np. współczesne procesy i zjawiska wpływające na jego praktykowanie), relacjami między dziennikarstwem i polityką (np. sylwetki dziennikarzy politycznych).

Przygotowanie takich prac wymaga dobrych umiejętności analizowania i interpretowania tekstów pisanych oraz orientacji w wybranym zakresie (np. systematycznej lektury danego czasopisma lub tekstów wybranego autora), dlatego zachęcam Państwa do wybierania tematów odpowiadających Państwa zainteresowaniom i/lub wykształceniu, oczywiście pozostających we wskazanych wyżej obszarach.

Mile widziane są prace związane z dziennikarstwem lokalnym i sublokalnym regionu łódzkiego.

Przykładowe typy prac:

  • Zjawisko… na wybranych przykładach prasowych.
  • Publicystyka prasowa X-a.
  • Retoryka tekstów prasowych X-a.
  • Obraz… w publicystyce (na wybranych przykładach).
  • … w komentarzach/reportażach/felietonach/sylwetkach na łamach…