1. Rola mediów we współczesnym życiu kulturalnym, społecznym i politycznym. 

  1. Polski rynek medialny – typologie, segmenty, uwarunkowania. 

  1. Systemy medialne na świecie – podobieństwa, różnice, czynniki kształtujące specyfikę systemu medialnego. 

  1. Retoryka i retoryczność w przekazach medialnych. 

  1. Etyka w komunikacji społecznej i mediach. 

  1. Komunikacja w różnych ujęciach modelowych. 

  1. Perswazja i manipulacja w komunikacji społecznej. 

  1. Sztuka argumentacji. Typologia argumentów. 

  1. Style i strategie autoprezentacyjne. 

  1. Przemiany kulturowe XX i XXI wieku a problematyka komunikacyjna. 

  1. Komunikacja społeczna a sztuka XX i XXI wieku. 

  1. Gatunki dziennikarskie w mediach tradycyjnych i nowych. 

  1. Metody badawcze w procesie rozpoznawania i interpretowania zjawisk z zakresu komunikacji i mediów. 

  1. Etyczne, techniczne i kulturowe uwarunkowania pracy dziennikarza (specjalność Dziennikarstwo). 

  1. Wystąpienia publiczne i dyskusje w mediach – konstruowanie i wygłaszanie wypowiedzi (specjalność Dziennikarstwo). 

  1. Język i styl wypowiedzi we współczesnych mediach (specjalność Dziennikarstwo). 

  1. Informacja, publicystyka i gatunki artystyczne w mediach (specjalność Dziennikarstwo). 

  1. Reportaż i dokumentalistyka (specjalność Dziennikarstwo). 

  1. Tekst w komunikacji reklamowej – funkcje, estetyka, wpływ sytuacji komunikacyjnej na kształt tekstu (specjalność Reklama, design i komunikacja wizualna). 

  1. Rola komunikacji wizualnej we współczesnym przekazie reklamowym (specjalność Reklama, design i komunikacja wizualna). 

  1. Estetyczne i psychologiczne uwarunkowania komunikacji wizualnej w reklamie (specjalność Reklama, design i komunikacja wizualna). 

  1. Narracja w reklamie audiowizualnej – konwencje, uwarunkowania, funkcje (specjalność Reklama, design i komunikacja wizualna). 

  1. Film reklamowy – tworzywo i proces produkcji (specjalność Reklama, design i komunikacja wizualna). 

 

  1. Rola mediów we współczesnym życiu kulturalnym, społecznym i politycznym. 

  1. Systemy medialne na świecie – podobieństwa, różnice, czynniki kształtujące charakter systemu medialnego. 

  1. Polski system medialny po 1989 roku – najważniejsze zjawiska i zmiany. 

  1. Retoryka i retoryczność w przekazach medialnych. 

  1. Etyka zawodu dziennikarza i mediów. 

  1. Historia komunikowania się ludzi; ewolucja prasy, radia, telewizji i internetu. 

  1. Komunikacja w różnych ujęciach modelowych. 

  1. Perswazja i manipulacja w komunikacji społecznej. 

  1. Sztuka argumentacji. Typologia argumentów. 

  1. Reklama w mediach. Determinanty skuteczności reklamy. 

  1. Public relations – istota i narzędzia. 

  1. Etyczne, techniczne i kulturowe uwarunkowania pracy dziennikarza. 

  1. Źródła informacji w pracy dziennikarza. 

  1. Gatunki dziennikarskie w prasie, radiu, telewizji i internecie. 

  1. Język i styl wypowiedzi we współczesnych mediach.