Termin i zagadnienia rozmów kwalifikacyjnych na 2-stopień

Prezentujemy datę rozmów kwalifikacyjnych oraz zakres tematów dla kandydatów na II stopień studiów stacjonarnych "Dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji". Prosimy kandydatów o zapoznanie się z przykładowymi tematami.

Rozmowy na 2 stopień studiów odbędą się 21.07 (piątek) od godziny 10:00.Każdy z kandydatów otrzyma informację o dokładnej godzinie przynajmniej dwa dni przed planowanymi rozmowami w systemie rekrutacyjnym. 

 

Zakres rozmów kwalifikacyjnych

dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji, studia stacjonarne II stopnia

  • Praca magisterska – zainteresowania kandydata.
  • Praca w mediach i z mediami – plany i oczekiwania kandydata.
  • Indywidualne wzory użytkowania mediów – doświadczenia kandydata.
  • Indywidualne wzorce dziennikarskiego profesjonalizmu – osoby, publikacje medialne.
  • O czym aktualnie „mówi się” w mediach? – przykłady wydarzeń medialnych, interpretacja, ocena.
  • Rola dziennikarza w życiu publicznym.
  • Rynek mediów w Polsce – charakterystyka najpopularniejszych stacji telewizyjnych, radiowych, gazet i czasopism, portali ogólnoinformacyjnych, portali medialnych.
  • Media społecznościowe we współczesnej komunikacji – znaczenie, charakterystyka.
  • Media społecznościowe a aktywność prywatna i zawodowa użytkowników Internetu.
  • Rola mediów społecznościowych w pracy dziennikarza.
  • Komunikacja jako zjawisko społeczne i językowe – możliwości i ograniczenia.
  • Proces komunikacji – ogólna charakterystyka.
  • Komunikacja werbalna i niewerbalna.
  • Sytuacja komunikacyjna – jej elementy i ich oddziaływanie na proces komunikacji.
  • Retoryka we współczesnej komunikacji – charakterystyka, przykłady zastosowania.
  • Mediatyzacja sfery społeczno-politycznej – przyczyny, skutki, przykłady.
  • Reklama jako zjawisko społeczne – znaczenie, charakterystyka, wzorce i antywzorce.
  • Kampanie społeczne – tematy, cele, narzędzia.
  • Podcasting – zjawisko w kontekście produkcji radiowej oraz technologii audio.
  • Storytelling a pisanie tekstów (reklama, teksty dziennikarskie).