Zakres rozmów kwalifikacyjnych
dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji, studia stacjonarne II stopnia
- Praca magisterska – zainteresowania kandydata.
- Praca w mediach i z mediami – plany i oczekiwania kandydata.
- Indywidualne wzory użytkowania mediów – doświadczenia kandydata.
- Indywidualne wzorce dziennikarskiego profesjonalizmu – osoby, publikacje medialne.
- O czym aktualnie „mówi się” w mediach? – przykłady wydarzeń medialnych, interpretacja, ocena.
- Rola dziennikarza w życiu publicznym.
- Rynek mediów w Polsce – charakterystyka najpopularniejszych stacji telewizyjnych, radiowych, gazet i czasopism, portali ogólnoinformacyjnych, portali medialnych.
- Media społecznościowe we współczesnej komunikacji – znaczenie, charakterystyka.
- Media społecznościowe a aktywność prywatna i zawodowa użytkowników Internetu.
- Rola mediów społecznościowych w pracy dziennikarza.
- Komunikacja jako zjawisko społeczne i językowe – możliwości i ograniczenia.
- Proces komunikacji – ogólna charakterystyka.
- Komunikacja werbalna i niewerbalna.
- Sytuacja komunikacyjna – jej elementy i ich oddziaływanie na proces komunikacji.
- Retoryka we współczesnej komunikacji – charakterystyka, przykłady zastosowania.
- Mediatyzacja sfery społeczno-politycznej – przyczyny, skutki, przykłady.
- Reklama jako zjawisko społeczne – znaczenie, charakterystyka, wzorce i antywzorce.
- Kampanie społeczne – tematy, cele, narzędzia.
- Podcasting – zjawisko w kontekście produkcji radiowej oraz technologii audio.
- Storytelling a pisanie tekstów (reklama, teksty dziennikarskie).