Promotorzy:
- dr Anna Barańska-Szmitko
- dr Agnieszka Barczyk-Sitkowska
- dr Krzysztof Grzegorzewski
- dr Bogumiła Fiołek-Lubczyńska
- dr Natalia Kowalska-Elkader
- dr Kinga Sygizman
- dr Przemysław Szews
Zakresy:
dr Barańska-Szmitko Anna
Zakres tematyczny:
- badanie obrazów medialnych w różnych mediach
- badanie wizerunku: wizerunek osób w mediach, wizerunek marek
- analiza dyskursu medialnego (media szeroko rozumiane: prasa, radio, tv, Internet, szczególnie: media społecznościowe, zwłaszcza YouTube)
- badanie wybranych zjawisk dyskursu medialnego (np. hejt, ruch body positive, weganizm)
Wykorzystywane metody:
- analiza zawartości
- analiza treści
- analiza dyskursu
- metody mieszane
dr Agnieszka Barczyk-Sitkowska
- telewizyjne gatunki dziennikarskie;
- materiały filmowe w Internecie;
- reklama audiowizualna w telewizji i Internecie;
- narracja w reklamie;
- wizerunek marki.
dr Bogumiła Fiołek-Lubczyńska
– telewizyjny film dokumentalny (genealogia, historia, retoryka);
– autorski reportaż telewizyjny (kontekst tematyczny i retoryczny);
– film fabularny (w kontekście dziennikarskim);
– pogranicze literatury i mediów (np. filmowe adaptacje reportaży);
– wybrane gatunki filmowe i telewizyjne w kontekście dziennikarskim;
– dziennikarstwo i reporterstwo (narrative journalism).
dr Anita Grzegorzewska
Nauki o komunikowaniu, a szczególnie: komunikacja werbalna i niewerbalna oraz autoprezentacja
dr Krzysztof Grzegorzewski
– retoryka dziennikarska
– retoryka telewizyjna i polityczna
– dziennikarstwo telewizyjne
– publicystyka telewizyjna
– publicystyka prasowa
– krytyczna analiza dyskursu politycznego w mediach
– polityka w mediach i reklamie.
dr Natalia Kowalska-Elkader
Prace projektowe – teoria i praktyka wybranego gatunku
- Feature
- Reportaż radiowy
- Słuchowisko radiowe
- Eksperymentalne
- Dokumentalne
- Reportaż telewizyjny
- Film dokumentalny
Gatunki radiowe – historia, ewolucja, treść
- Reportaż radiowy (polski i zagraniczny)
- Feature radiowy (polski i zagraniczny)
- Słuchowisko radiowe (polskie i zagraniczne)
- Hybrydy gatunkowe w radiu i formy eksperymentalne
- Felieton radiowy
- Audycja dokumentalna
- Gatunki informacyjne w radiu komercyjnym i publicznym
Dokument w artystycznych przekazach medialnych
- Film dokumentalny i reportaż telewizyjny
- Reportaż prasowy
- Scena Faktu Teatru Telewizji
- Słuchowisko dokumentalne i eksperymentalne
Analiza zawartości mediów
- Audycje publicystyczne i kulturalne w radiu publicznym i komercyjnym
- Kultura i sztuka we współczesnych mediach
- Podcasty
- Sylwetki dziennikarzy, reportażystów, felietonistów
Inne tematy zaproponowane przez studenta/studentkę wpisujące się w radioznawczy charakter seminarium
dr Kinga Sygizman
- Licencjat w formie pracy praktycznej- realizacja autorskiego reportażu radiowego.
- Informacyjne, publicystyczne i artystyczne gatunki radiowe.
- Dziennikarstwo obywatelskie – wyzwania, możliwości i zagrożenia.
- Narracyjność artystycznych form radiowych
- Nowe w radiu – patronat słuchaczy.
Inne tematy (około)radiowe
dr Przemysław Szews
Zakres seminarium obejmuje tematykę nowych mediów, komunikacji w Internecie i social media, kreowania wizerunku, a także sportu. Drugim obszarem są zagadnienia związane z promocją marki.
- media cyfrowe i nowe formy komunikacji w Internecie (np. dziennikarstwo immersyjne, interaktywne i multimedialne formy przekazu itp.);
- dziennikarstwo sportowe w nowych mediach;
- kryzysy wizerunkowe;
- komunikacja w mediach społecznościowych marek;
- dziennikarstwo danych i inne nowe formy i gatunki dziennikarskie;
- komunikacja wizualna w Internecie;
- sport i sportowcy w mediach społecznościowych (głównie piłka nożna, Formuła 1, rajdy samochodowe);
- działalność dziennikarzy sportowych w mediach;
- budowanie marki w epoce cyfrowej, komunikacja i relacje z odbiorcami itd.;
- praca projektowa dot. np. rebrandingu marki, komunikacji w mediach elektronicznych, projektu kampanii wizerunkowej / reklamowej
- prace projektowe dot. realizacji wybranych gatunków dziennikarskich