Seminaria magisterskie – zapisy i zakresy

Od 28 września (środa), od godz. 10.00 rozpoczną się zapisy na seminaria magisterskie.

Zapisy drogą mailową – dziennikarstwo@uni.lodz.pl. 

Promotorzy:

  • prof. Mariusz Bartosiak
  • prof. Tomasz Ferenc
  • prof. Grażyna Habrajska
  • prof. Marek Ostrowski
  • prof. Marek Palczewski
  • prof. Edyta Pałuszyńska
  • prof. Ewa Szkudlarek-Śmiechowicz

Każdy Promotor ma 8 miejsc. Decyduje kolejność zgłoszeń.


ZAKRESY SEMINARIÓW MAGISTERSKICH

prof. Mariusz Bartosiak

  • Społeczne i komunikacyjne funkcje sztuki
  • Sztuka w przestrzeni publicznej
  • Sztuki performatywne w kulturze współczesnej
  • Kształtowanie tożsamości w tekstach i praktykach kulturowych
  • Korespondencje (i dialog) między sztuką, kulturą i nauką
  • Komunikacja międzykulturowa

 

prof. Tomasz Ferenc

  • Problematyka mediów (tradycyjne media, media elektroniczne, Internet)
  • Fotografia
  • Kino dokumentalne
  • Reklama (komercyjna, polityczna, społeczna)
  • Współczesne zjawiska kulturowe (kultura alternatywna, ruchy migracyjne, globalizacja)
  • Zagadnienia sztuki współczesnej

 

prof. Beata Grochala-Woźniak

  • Język w mediach / język mediów
  • Multimodalność mediów
  • Język jako narzędzie reklamy, propagandy
  • Intencjonalność przekazów medialnych
  • Medialny obraz świata – obrazy świata w mediach
  • Kultura języka w mediach
  • Genologia medialna (szczególnie gatunki dziennikarskie)
  • Styl wypowiedzi dziennikarskiej
  • Analiza dyskursu medialnego
  • Dziennikarstwo sportowe

 

prof. Grażyna Habrajska

  • Reklama, public relations i promocji firmy
  • Analiza procesu powstawania przekazu reklamowego
  • Kreowanie wizerunku i jego elementów
  • Kreowanie scenariuszy komunikacyjnych, dyskursów i tekstów
  • Perswazja, manipulacja, demagogia, propaganda

 

prof. Marek Ostrowski

  • Reklama: muzyka w reklamie, wywieranie wpływu
  • Propaganda w systemach totalitarnych – PRL, NRD, ZSRR
  • Wizerunek medialny – także wizerunek medialny sportowców
  • Zagadnienia etyki mediów
  • Zjawiska kulturowego oddziaływania mediów
  • Arcydzieła sztuki dziennikarskiej
  • Adaptacje – teksty literackie w wymiarze medialnym

 

prof. Marek Palczewski

  • Etyka dziennikarska
  • Gatunki dziennikarskie (prasa i telewizja, reportaż, publicystyka, talk show, reality show)
  • Fake newsy
  • Historia, praktyka i teoria newsa
  • Dziennikarstwo śledcze

 

prof. Edyta Pałuszyńska

  • Medialne obrazy świata, np. obraz konfliktów zbrojnych, kryzysów, partii politycznych, miast, instytucji, analiza jakościowa i ilościowa zawartości mediów
  • Cechy języka mediów (i języka w mediach), prowokacja i dyskredytacja w przekazie medialnym, perswazja w mediach, gatunki mediów, analiza programów, formatów
  • Analiza sytuacji kryzysowych (np. niefortunne wypowiedzi osób publicznych, przecieki, podsłuchy), strategie zaradcze, komunikowanie kryzysowe, obrona wizerunku
  • Dyskurs publiczny i polityczny, normy dyskursu publicznego, etyka mediów
  • Edukacyjna misja mediów oraz obecność zagadnień edukacyjnych w mediach
  • Analiza kampanii politycznych, promocyjnych, marketingowych pod względem komunikacji werbalnej i niewerbalnej