Dr hab. Rafał Leśniczak
e-mail r.lesniczak@uksw.edu.pl
nr ORCID 0000-0003-0099-4327
kompetencje naukowe
zainteresowania naukowe
- komunikowanie polityczne
- etyka dziennikarska
- public relations
wybrane publikacje
- Wizerunek zgromadzeń zakonnych w prasie polskiej (2013-2016), Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2019, ss. 338. ISBN 978-83-8090-537-5.
- Idea sekularyzmu w polskiej kampanii parlamentarnej 2019 roku, „Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio K. Politologia”, Vol. XXVII,1 (2020), 171-189 ISSN 2300-7567 DOI:17951/k.2020.27.1.171-189
- Patriotyzm, homofobia i nietolerancja a wizerunek społeczności LGBT+ w polskich tygodnikach katolickich w kontekście marszów równości w 2019 r., „Zeszyty Prasoznawcze” nr 3.243 (2020), 103-120. ISSN 0555-0025 10.4467/22996362PZ.20.024.12095
- Political communication of Germany as a state of mature democracy in the context of the migrant crisis of the 2010s, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica”, nr 3.58 (2020), 499-515, ISSN 1505-9057 http://dx.doi.org/10.18778/1505-9057.58.26
- Mediatyzacja komunikacji instytucjonalnej Kościoła katolickiego. Refleksje na marginesie kryzysu migracyjnego, „Studia Medioznawcze”, nr 78.3 (2019), 237-246, ISSN 2451-1617.
- Polish political and religious leaders on the migrant crisis and terrorist attacks in 2015 reality versus mediatized communication, „Revista Română de Jurnalism şi Comunicare”, nr 1 (57) 2018, 5-19, ISSN 1842-256x.
- Wizerunek Festiwalu „Łódź Czterech Kultur” w łódzkich dziennikach w perspektywie framing analysis, „Studia Medioznawcze”, nr 4(75) 2018, 61-71, ISSN 1641-0920.
- Rola aktów illokucyjnych w kształtowaniu wizerunku prasowego Konferencji Episkopatu Polski. Studium ogólnopolskich dzienników „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita”, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica”. nr 2(48)/2018, 353-373, DOI: 10.18778/1505-9057.48.23 ISSN 1505-9057.
- Wizerunek prezydenta elekta Andrzeja Dudy w tygodnikach katolickich Gość Niedzielny i Niedziela, „Politeja. Pismo Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego”, nr 48.3 (2017), 299-318. DOI: 10.12797/Politeja.14.2017.48.14 ISSN 1733-6716.
- The communicative role of the Catholic Church in Poland in the 2015 presidential election and its perception by the public, „Church, Communication and Culture”, Volume 1, No. 1, 2016, 268-285. DOI: 1080/23753234.2016.1234123, Print ISSN: 2375-3234, Online ISSN: 2375-3242
- Zastosowanie reguł konwersacyjnych Paula Grice’a w komunikowaniu politycznym – analiza porównawcza exposé Donalda Tuska i Beaty Szydło, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica”, nr 2 (32)/2016, 207-224. ISSN 1505-9057 DOI: 10.18778/1505-9057.32.15
- (razem z R. Sadowskim i J. Balickim) The role of the Catholic Church in the building of the partnerships for the implementation of Sustainable Development Goals, w: (red.) K. Cichos, J. Sobkowiak, R. Zenderowski, R. Sadowski, B. Zbarachewicz, S. Dziekoński, „Sustainable Development Goals and the Catholic Church. Catholic Social Teaching and the UN’s Agenda 2030”, Taylor & Francis 2021, 256-273. eBook ISBN 9781003053620
kompetencje dydaktyczne
prowadzone przedmioty
- Promocja marki – strategia