Dr Agnieszka Barczyk-Sitkowska
e-mail agnieszka.barczyk@uni.lodz.pl
miejsce w sieci https://pbn.nauka.gov.pl/core/#/profile/public/5e709337878c28a0473a510c
nr ORCID 0000-0002-1149-2317
projekty badawcze
- „Wpływ montażu na atrakcyjność reklamy audiowizualnej”, dotacja celowa dla młodych naukowców oraz uczestników studiów doktoranckich w 2018 roku, okres realizacji: 2018-2019.
- „Kulturotwórcza rola TVP Łódź na przykładzie programów Piotra Słowikowskiego”, dotacja celowa dla młodych naukowców oraz uczestników studiów doktoranckich w 2016 roku, okres realizacji: 2016-2017.
kompetencje naukowe
zainteresowania naukowe
- telewizja i jej gatunki
- montaż filmowy
- reklama audiowizualna
- badania reklamy
wybrane publikacje
książkowe
- Barczyk-Sitkowska A., Telewizyjna twórczość Piotra Słowikowskiego
w kontekstach kulturotwórczej roli TVP Łódź, Łódź 2017.
- Filmowe oblicza sportu, red. A. Barczyk-Sitkowska, M. Krzekotowski
i M. Żebrowski, Łódź 2017.
- Spotkania z gatunkami: horror, red. B. Fiołek-Lubczyńska, A. Barczyk
i R. Nolbrzak, Łódź 2014.
- Obok. Pomimo, red. K.W. Tatarowski, A. Barczyk i R. Nolbrzak, Łódź 2013.
artykuły i rozdziały w monografiach
- Barczyk-Sitkowska A., Krzekotowski M., Empirical research on the functions of audiovisual advertising from the perspective of recipients – students of the Journalism and Social Communication Faculty at the University of Łódź, “Central European Journal of Communication”, Spring 2019, Volume 12, No 1(22), s. 44-61.
- Barczyk-Sitkowska A., Przegląd polskich badań nad reklamą, [w:] Współczesne media. Problemy i metody badań nad mediami, tom I, red. I. Hofman i D. Kępa-Figura, Lublin 2019, s. 143-155.
- Barczyk-Sitkowska A., Reklama nieetyczna – studium przypadku Reserved („Polish boy wanted”), „Studia Medioznawcze” 2019, nr 2, s. 147-159.
- Barczyk-Sitkowska A., Wpływ sposobu łączenia ujęć na atrakcyjność reklamy audiowizualnej (na podstawie badań ankietowych), „Zeszyty Prasoznawcze”, 2019, nr 4(240), s. 133-151.
- Barczyk-Sitkowska A., Badania atrakcyjności reklamy audiowizualnej – przegląd metod badawczych, „КУЛЬТУРОЛОГІЧНИЙ АЛЬМАНАХ” 2018, Випуск 8, s. 7-15.
- Barczyk-Sitkowska A., Metamorfoza bohatera w wybranych spotach reklamowych, [w:] Postać w kulturze wizualnej, t. 2: Obrazy i słowa,
A. Krawczyk-Łaskarzewska, A. Naruszewicz-Duchlińska, M. Cichmińska, Olsztyn 2018, s. 145-157.
- Barczyk-Sitkowska A., Reklama w konwencji zwiastuna filmowego – perswazja czy manipulacja?, “Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2018, nr 2(48), s. 263-274.
- Barczyk-Sitkowska A., Quasi-film commercials. Analysis of selected car manufacturer campaigns, “Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2017, nr 5(43), s. 171-183.
- Barczyk-Sitkowska A., Reguła autorytetu i jej zastosowanie w telewizyjnych reklamach środków farmaceutycznych, [w:] Autorytet – ogień miłości,
J. Zimny, Stalowa Wola 2017, s. 139-151.
- Fiołek-Lubczyńska B., Barczyk-Sitkowska A., The Condition of Polish Autobiographical Documentaries – More Similar to a Reality Show?, “Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2016, nr 5(35), s. 177-184.
kompetencje dydaktyczne
prowadzone przedmioty
- Nauka o komunikowaniu – autoprezentacja
kompetencje praktyczne
- kursy fotograficzne i filmowe („Praktyczny Kurs Fotografii” – Warszawska Szkoła Fotografii i Grafiki Projektowej, 2019; „Filmowanie, edycja i montaż reportaży video” – 2018)
- współpraca z organizacjami pozarządowymi
prywatnie
Interesuję się praktyczną stroną fotografii (przede wszystkim rodzinnej i dziecięcej) oraz kinem (perspektywa odbiorcy)