Kandydaci
Studia stacjonarne II stopnia
Studia stacjonarne II stopnia
Studia stacjonarne II stopnia
Oferta kierunku Dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji została przygotowana w zgodzie z najnowszymi trendami w myśleniu o komunikowaniu publicznym. Studia ukierunkowane są na projektowanie komunikacji zaspokajającej potrzeby współczesnych mediów oraz świata biznesu. Kładą nacisk na kształtowanie krytycznej refleksji wobec treści medialnych i pogłębiają świadomość odpowiedzialności za komunikaty obecne w sferze publicznej. Obok rozwijania predyspozycji zawodowych przygotowują również do prowadzenia działalności badawczej.
Program studiów obejmuje problematykę z zakresu nauk o komunikacji społecznej i mediach, uzupełniony o wiedzę z zakresu nauk o kulturze i religii, językoznawstwa i filozofii. Przekazywanie szczegółowej wiedzy na temat mediów masowych, procesów komunikowania oraz uczestników komunikacji ukazywane jest w relacji do rożnych typów działalności promocyjnej, kreowania wizerunku osób i instytucji, funkcjonowania domów mediowych, a także w odniesieniu do mediów cyfrowych.
Do dyspozycji studentów pozostają działające na Wydziale studia radiowe i telewizyjne, zajęcia zaś prowadzą zarówno teoretycy, jak i praktycy dziennikarstwa oraz komunikacji społecznej.
Specjalizacje w ramach kierunku
Specjalizacja zaznajamia z odmianami tematycznymi dziennikarstwa (śledcze, sportowe, muzyczne, wyznaniowe, lifestylowe, polityczne, wojenne), umożliwiając słuchaczom sprofilowanie oraz pogłębienie zainteresowań. Pozwala rozszerzyć posiadaną wiedzę na temat dziennikarstwa i jego gatunków. Przybliża rynek medialny, odsłania tajniki narracji dzieł audialnych i realizacji dźwiękowej. Uczy edytorstwa prasowego i internetowego oraz redagowania tekstu w nowych mediach.
Absolwenci specjalizacji dziennikarskiej są przygotowani do podjęcia pracy w zawodzie dziennikarza w redakcjach mediów tradycyjnych i internetowych ogólnych oraz specjalistycznych, zarówno na szczeblu lokalnym, jak i ogólnokrajowym.
Specjalizacja oferuje studentom profesjonalne przygotowanie w zakresie różnych form PR-owych i brandingowych. Przybliża strategie komunikacyjne marki oraz specyfikę zachowań konsumenckich. Zaznajamia z narzędziami i technikami promowania marki i firmy w social media. Uczy metod badania wizerunku, redagowania tekstów promocyjnych i tworzenia spójnych systemów identyfikacyjnych. Kształci umiejętność komunikowania w sytuacji kryzysowej. Kładzie nacisk na komunikację interpersonalną i niewerbalną.
Absolwenci specjalizacji są przygotowani do podjęcia pracy w agencjach PR-owych i reklamowych, biurach marketingowych, na stanowisku brand managera, specjalisty ds. planowania i zakupu mediów, biurach rzecznika prasowego i wielu innych miejscach, w których projektuje się i wykonuje zadania związane z szeroko pojętą komunikacją z otoczeniem.
Absolwent kierunku posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje umożliwiające mu podjęcie pracy w wyspecjalizowanych zawodach związanych z kulturą medialną. Potrafi samodzielnie projektować i realizować przekazy medialne oraz projekty promocyjne z użyciem narzędzi cyfrowych. Ma doświadczenie w zakresie formułowania krytycznych sądów, publicznego zabierania głosu, dyskutowania i argumentowania. Jest przygotowany do kierowania zespołami pracowników instytucji medialnych i okołomedialnych. Ponadto może prowadzić działalność krytyczną i edukacyjną w zakresie mediów oraz kreować i nadzorować działania z obszaru public relations i promocji.
Absolwent jest przygotowany do podjęcia studiów III stopnia oraz prac badawczych związanych z naukami o komunikacji społecznej i mediach.