Kandydaci
Studia stacjonarne I stopnia
Studia stacjonarne I stopnia
Studia stacjonarne I stopnia
Dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji stanowi odpowiedź na potrzeby dynamicznie zmieniającego się rynku pracy. Studia przekazują wiedzę na temat szeroko rozumianych zawodów medialnych, akcentując ich znaczenie w życiu społecznym, politycznym i kulturalnym. Głównym celem kierunku jest przygotowanie przyszłych absolwentów do funkcjonowania w świecie mediów wymagającym stałego wzbogacania zdobytej wiedzy i umiejętności.
Program studiów obejmuje wiedzę z zakresu nauki o kulturze, nauk o komunikacji społecznej i mediach oraz wybraną problematykę z językoznawstwa, literaturoznawstwa i nauk o sztuce. Jego istotne uzupełnienie stanowi kształcenie umiejętności praktycznych w ramach tworzenia różnych form wypowiedzi werbalnych, wizualnych i multimedialnych. Działające na Wydziale studia radiowe i telewizyjne umożliwiają studentom praktyczne wykorzystanie wiedzy teoretycznej i zdobycie doświadczenia w pracy z kamerą i mikrofonem.
W proces dydaktyczny zaangażowani są badacze specjalizujący się w problematyce komunikowania i mediów, a także doświadczeni dziennikarze, pracownicy działów public relations i agencji reklamowych.
Specjalizacje w ramach kierunku
Specjalizacja przybliża na kilku płaszczyznach zagadnienia związane z dziennikarstwem i mediami. Zaznajamia z największymi osiągnięciami sztuki dziennikarskiej, uczy sztuki publicznego przemawiania i dyskutowania, unaocznia rolę etykiety językowej w komunikacji międzykulturowej, zapoznaje z technikami promocyjnymi i strategiami przedsiębiorstw medialnych, kształci umiejętność przygotowania standardowej i niestandardowej reklamy w oparciu o słowo i obraz. Absolwenci specjalizacji dziennikarskiej są przygotowani do podjęcia pracy w zawodzie dziennikarza prasowego, radiowego, telewizyjnego oraz internetowego.
Specjalizacja kształci w zakresie nowoczesnych form projektowania przekazów pełniących funkcję promocyjną. Uczy skutecznego komunikowania na poziomie językowym (Copywriting, Projektowanie narracji) i pozajęzykowym (Muzyka i obraz w reklamie, Design produktu), uwzględniając aspekty psychologiczne i estetyczne przekazów. Przekazuje wiedzę dotyczącą typografii i małych form graficznych, planowania i projektowania przestrzeni oraz środków komunikacji filmowej. Inspiruje do samodzielnego tworzenia grafik użytkowych, makiet publikacji oraz organizacji produkcji spotów reklamowych.
Absolwenci specjalizacji są przygotowani do podjęcia pracy w charakterze projektantów i producentów przekazów komunikacyjnych tworzonych na potrzeby działań PR-owych i promocyjnych.
Absolwent kierunku jest przygotowany do pracy w mediach zarówno tradycyjnych, jak i nowoczesnych. Posiada niezbędną wiedzę i umiejętności do prowadzenia działalności dziennikarskiej oraz projektowania komunikacji w aspekcie kulturowym. Ma umiejętność krytycznego myślenia, łączenia faktów, wnioskowania, argumentowania i autoprezentacji. Potrafi sprawnie komunikować się z ludźmi, współpracować w zespole, podejmować decyzje, inicjować zadania oraz dokonywać oceny działań własnych i innych osób.
Studia licencjackie przygotowują do podjęcia pracy w redakcjach mediów tradycyjnych i internetowych w charakterze reportera, redaktora, prezentera, spikera, blogera czy vlogera, a także asystenta wydawcy oraz producenta. Absolwent kierunku może znaleźć zatrudnienie również w agencjach PR-owych i reklamowych, biurach marketingowych oraz w obszarach rynku pracy zorientowanych na organizację wydarzeń, konferencji i imprez.
Studia na kierunku Dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji przygotowują do podjęcia kształcenia na studiach II stopnia.